Kim John Payne: Gyermekeink játékai

3300 Ft

Teljességében kell megélnünk a világot – a gyermeki lét jellemzője a teljes jelenlét. Milyen azonban az a világ, amelybe a mai gyermek belép? S miért kell ma az egykor spontán megtanult dolgok nagy részét tudatosan tanítani a gyerekeknek? A gyerekektől megtudhatjuk, mire kell megtanítanunk őket. Milyen kapcsolatban állnak a világgal, s ami a legfontosabb: a többi emberrel? Az olyan világban például, ahol a nézés nem feltétlenül jelenti a látást, a látni tudást tanítani kell, de legalábbis fejleszteni, hogy a tanuló eljusson az igazi látásig, ami a látó és a látott dolog közt kreatív kölcsönhatást feltételez. Ennek kialakulására nem ad lehetőséget a tévén vagy a számítógép képernyőjén megjelenő képek látszatvilága.

3 készleten

Leírás

Teljességében kell megélnünk a világot – a gyermeki lét jellemzője a teljes jelenlét. Milyen azonban az a világ, amelybe a mai gyermek belép? S miért kell ma az egykor spontán megtanult dolgok nagy részét tudatosan tanítani a gyerekeknek? A gyerekektől megtudhatjuk, mire kell megtanítanunk őket. Milyen kapcsolatban állnak a világgal, s ami a legfontosabb: a többi emberrel? Az olyan világban például, ahol a nézés nem feltétlenül jelenti a látást, a látni tudást tanítani kell, de legalábbis fejleszteni, hogy a tanuló eljusson az igazi látásig, ami a látó és a látott dolog közt kreatív kölcsönhatást feltételez. Ennek kialakulására nem ad lehetőséget a tévén vagy a számítógép képernyőjén megjelenő képek látszatvilága.